Una seixantena de professionals de l'àmbit educatiu proven el Mètode La Granja© a Naturland
El Mètode La Granja© es dedica a apropar als nens i adults el món de la natura
Naturland ha acollit aquest dimecres el tast del projecte la Granja Andorra Pirineus dirigit a professionals educatius que han volgut provar el mètode en primera persona. El projecte, que serà una realitat la primavera del 2022 amb les primeres activitats dirigides a les escoles, tindrà una segona i tercera fase, a desenvolupar en els pròxims cinc anys, amb activitats per a famílies, per a empreses i també dirigides a esportistes. Durant la jornada, els professionals han pogut posar en pràctica el Mètode La Granja© duent a terme dinàmiques d'outdoor a les instal·lacions de la Cota 1600. S'han fet activitats amb tres objectius: la gestió de la por; el treball en equip, i la responsabilitat i la confiança.
El Mètode La Granja© es dedica a apropar als nens i adults el món de la natura, alhora que s'entrenen les competències emocionals a través d'activitats i altres circuits d'aventura amb un mètode propi i amb resultats demostrats i avalats científicament (GROP, Grup de Recerca en Orientació Pedagògica de la Universitat de Barcelona). Així doncs, la Granja ha creat una metodologia basada en la pràctica i l'entrenament de competències emocionals de nens, joves i adults amb resultats que demostren canvis significatius entre l'abans i el després en les 5 dimensions de les competències emocionals (consciència, regulació, autonomia, competència de vida y de benestar).
A Naturland es faran servir les instal·lacions i els recursos ja existents per dur a terme les activitats i desplegar el Mètode La Granja© amb rigorositat. El director de Naturland, Xabier Ajona, ha explicat que 'el projecte neix amb la voluntat donar valor al contingut actual, potenciant les instal·lacions a través de l'educació emocional'. Amb aquest projecte s'aporta a la ciutadania un recurs educatiu, fins ara inexistent al país. En aquest sentit, des de Naturland s'ampliarà l'equip amb personal format específicament per a poder desenvolupar les activitats amb garanties de qualitat. De fet, aquests dies s'ha iniciat la formació a una dotzena de persones de l'equip, per introduir-los en el mètode, i acabin assolint l'Estadi 1 d'Educador Emocional.
La intenció i l'objectiu d'aquesta primera fase del projecte és apropar l'educació emocional als infants, joves i docents d'Andorra, i que esdevingui una eina educativa de primer ordre que serveixi per fer una bona gestió de les emocions i com a recurs per prevenir i anticipar-se a les patologies mentals.
Sobre el Mètode La Granja©:
https://www.lagranjatc.com/ca/metode-lagranja-2/
La Granja Ability Training Center (Centre de Formació en Habilitats), va néixer a la granja escola de Santa Maria de Palautordera l'any 1.984, a peu del Parc Natural del Montseny (Barcelona). L'any 2004 va començar a utilizar l'Educació Emocional aplicada com a metodologia amb els més de 20.000 alumnes que cada any passaven per les seves instal·lacions, fins a crear el Mètode La Granja. Al llarg d'aquests anys s'ha consolidat un projecte amb l'eix central de l'educació emocional com a eina per educar. L'èxit en els resultats de la metodologia aplicada, va fer que una rèplica de La Granja s'inaugurés a Madrid el 2019 (granja escola a Fuentidueña de Tajo). Els resultats d'aquest mètode es veuen plasmats gràcies a l'atorgament de premis i guardons en diferents àmbits.
El Mètode La Granja© s'utilitza en el programa de Gestió Emocional (NF1) de l'Hospital Sant Joan de Déu, en el programa d'educació emocional de La Masia del Barça (amb els esportistes i staff 2016-2017-2018) i en el projecte Masia Solidària (2019-2020). També usen el Mètode La Granja amb els alumnes de la Universitat de Barcelona, la Complutense de Madrid, Universitat Blanquerna i Universitat Internacional, amb escoles com Betúlia, La Salle, Dominiques o Escoles Pies, i amb empreses i organitzacions com La Caixa, ICS, Ajuntament de Barcelona, Factor Humà, Danone, Purina Nestlé o Ametller Origen.
Amb la seva experiència de més de trenta anys executant activitats de lleure per a infants, s'estima, que durant aquests anys han passat per les seves instal·lacions aproximadament 853.000 alumnes i 73.500 mestres i professors de centres, 1.789 estudiants d'universitats, 11.250 directius de col·legis, 26.000 nens / es individuals, 11.250 esportistes de clubs esportius, 1.120 treballadors d'empreses i 660 persones de la tercera edat que s'han beneficiat del seu Mètode, el qual està avalat per estudis científics.